Anketa: Internet i nastava na daljinu

Nastava na daljinu
Nastava na daljinu

Anketa mi se svidjela jer nije uobičajena; pita nas pitanja koja nas nitko drugi ne pita, a trebao bi.

Rafaela Krešić, 4.e

Čitajući članke “o internetu na internetu”, pronalazimo različite bombastične misli, kao:

  • paradoks je današnjeg vremena da se  “utapamo u informacijama, a umiremo od žeđi za znanjem” / “We´re drowning in information and starving for knowledge”.
  • Misao istovremeno, prema internetu, potpisuje više autora: Roger D. Rutherford, Narendra Yadav i John Naisbitt. Provjerite na internetu!
  • Dobar način da radoznali pojure u potragu za istinom: Čija je to misao?
  • na internetu su umreženi usamljenici
  • internetski ovisnici
  • evidentirana je smanjena socijalna interakcija
  • digitalni narcizam
  • utjecaj televizije i interneta! …

Od 23. prosinca 2020. do 10. veljače 2021. učenicima su upućena dva upitnika. Teme su bile internet i nastava na daljinu. Posebna hvala vrlo ozbiljnim i konstruktivnim učenicama 4.e razreda koje su sudjelovale u sastavljanju ankete: Luciji Marijetić i Lani Kostelac.


I. INTERNET (od 23. 12. 2020. – 18.1.2021.)

  • odazvala se otprilike jedna četvrtina učenika; najviše 4. razredi
  • zastupljeni su svi razredi (od prvog do četvrtog)
  • svi učenici svakodnevno koriste internet(100%) i smatraju se ovisnima o internetu (71,4%)
  • većina smatra da njihovi podaci nisu zaštićeni na društvenim mrežama (92,1%)
  • roditelji ih ne kontroliraju na internetskim mrežama (92,1%)
  • većina ne poštuje pravopisne norme prilikom slanja elektroničke pošte (85,7%)
  • 61,1% smatra da internet smanjuje socijalnu interakciju
  • 90,5% učenika smatra da internet pridonosi cyberbullyngu
  • brojnost i dostupnost informacija je najveća prednost interneta (smatra 50% učenika)
  • znanje koje se stječe na internetu je zanimljivo (38,1%) i razumljivo (27,8%)
  • najveći broj učenika prijavljen je u više od 4 ili 5 društvenih mreža, a trenutno najviše koriste Instagram
  • učenici su se pridruživali društvenim mrežama u razdoblju od 6. do 14. godine
  • vjerodostojnost vijesti na internetu ocjenjuju ocjenom dobar (3)
  • dnevno provode, većinom, između 6 i 9 sati na internetu;  najmanje 2 sata, a najviše 14-15 sati (kada čitaju knjigu u pdf-u); dok traje online nastava –  najmanje 6  sati
  • najviše se koriste društvene mreže, zabava i traženje informacija
  • ako treba drugima pomoći u korištenju interneta, većina učenika je spremna bezrezervno pomoći drugim učenicima (73,8%)
  • 81,7% učenika smatra da nam internet pomaže da promislimo i razumijemo ODGOVORNOST za vlastitu i zajedničku budućnost.

II. NASTAVA NA DALJINU (NND) (od 25.1. do 10. 2. 2021.)

  • otprilike jedna trećina  učenika, svih razreda naše škole, ispunjava upitnik; najviše 3. razredi
  • većina učenika izražava pozitivan stav prema nastavi na daljinu (NND) (69,6%)
  • 46,8% učenika konstatira da uspijeva kvalitetno i temeljito obraditi gradivo u okviru NND
  • 89,5% učenika smatra da nastava na daljinu od učenika zahtijeva više samostalnoga rada
  • 44,4% učenika tvrdi da učenici ne varaju tijekom NND
  • 48,5% učenika priznaje da je osobno varao/-la tijekom neke  provjere znanja
  • većina učenika potvrđuje da ima vrlo dobre, čak odlične uvjete za svrhovit i sabran rad kod kuće (67.8%), ali 2,3% upozorava da nema nikakve uvjete, a vrlo loše 8,8%
  • 49,7% smatra da je znanje stečeno putem  NND manje pristupačno i manje razumljivo od klasične nastave, ali da se svladavaju nove vještine (33,5%), da je to vjerojatna budućnost (30,6%), da se zaboravlja na vrijeme (24,1%) i da su nove generacije zadivljene tehničkim mogućnostima (11,8%)
  • problem s mrežom ističe 26,3%, vrlo rijetko (57,3%), a nikada 16,4%
  • 36,8% ispitanika ističe da NND zahtijeva dodatnu motivaciju, 34,5% je razvilo dobre navike, a 28,7% ne shvaća dovoljno ozbiljno taj oblik nastave
  • 79,5% učenika doživljava manji stres na NND
  • većina učenika ističe da je usredotočenija (“intelektualno budnija”) na nastavi u školi (76%)
  • 45,6% smatra da NND loše utječe na fizičku aktivnost učenika, 11,7% da dobro utječe, a 29,2% odabire soluciju da uopće ne utječe
  • ocjene su za vrijeme NND puno bolje, ističe 94,7% učenika
  • što se tiče pripreme za maturu, 85,4% učenika smatra da će ih NND pripremiti  lošije
  • kod zahtjeva da svojim riječima opišu najgoru značajku NND, učenici su se zaista raspisali u “jadanju”: cjelodnevno sjedenje pred računalom i gledanje u ekran, nedostatak komunikacije uživo, monotoni dani, brojnost zadataka, gradiva, nedostatak razumijevanja itd., itd.
  • zaključno, kao najbolju značajku NND, navode: udobnost doma, manje stresa, ne treba previše učiti da se dobije pet, manje testova, može se i  varati, više vremena za spavanje, ne gubi se vrijeme na prijevoz…i… ne moraju nositi masku.

Postavljaju se i dalje trajni ciljevi za ostvarenje uvjeta održive konstante razvoja obrazovanja, ali i odgoja:  udobnost vlastitog doma, život bez stresa, svladavanje vještina novoga vremena, potrebita količina znanja i spoznaja, pozitivna i dobronamjerna motivacija, usredotočenost na stjecanje znanja “tako da zaboravimo na vrijeme”, optimalna socijalna interakcija.

Erna Bužančić, prof.